Alexela rajas elektriautode laadimisvõimalused Kuressaare kahes spaahotellis

18. November 2022

Eestimaine energiaettevõtte Alexela on oma laadimisvõrgustiku laiendamisega jõudnud mandrilt saarele. Laadida saab Kuressaare kahes spaahotellis, kummaski kahte autot korraga.

elektrilaadija kuressaare

„Elektriautode akude laadimine on täna veel kütuse tankimisega võrreldes aeganõudvam, mistõttu on ülioluline laadimislahenduste laiendamine teekonnal kõikvõimalikesse peatuspaikadesse. Olgu selleks sihtkohaks töökoht, hotell või teises linnas kortermajas elav sõber,“ rääkis AS Alexela juhatuse liige ja elektromobiilsuse valdkonna juht Alan Vaht laadimislahenduste võimalikest loomiskohtadest.  
 
„Teekonnal olles on tarvis elektriautode jaoks kiirlaadijaid, aga seal kus auto on paigas tundideks, piisab aeglasest laadimisest. Kuna hotellis veedetakse pikemalt aega, siis oleme Kuressaares Johan ja Meri spaasse paigaldanud spiraalkaablitega varustatud 22 kilovatised laadijad,“ täiendas Vaht ja tõdes, et senise kogemuse ja tagasiside pinnalt saab öelda, et majutusasutustele on laadija olemasolu teele lisanduvate elektriautode valguses oluline müügiartikkel. 
 
Johan Lõuk, Johan ja Meri spa juhatuse liige: „Pole elektriauto laadijat, pole ka elektriauto omanikust klienti võib vist täna juba täie tõsidusega nentida. Elektriautode arv on kasvutrendis mitte ainult meil Eestis, aga maailmas tervikuna. Kuressaare on muidugi mõista atraktiivne peatuspaik nii siseturistile, aga välisturistile veelgi romantilisem eksootika, mida avastada. Mul oleks väga kahju loobuda potentsiaalsetest klientidest sel põhjusel, et ma ei saa tema enda „akude“ laadimisele võimaldada samaaegselt ka tema autoaku laadimist. Loomulikult on meie jaoks oluline laadijaga näidata enda panust keskkonda ja soodustada üleminekut jätkusuutlikele kütustele“. 
 
Laadijaid on avalikult kasutatavad
 
Kummagi hotelli kaht laadimiskohta saavad kasutada nii hotelli külalised kui teekonnal liikuvad elektriautode omanikud. Hotellis ööbijad saavad võtta hotelli vastuvõtust RFID laadimiskaardi ning laadimine lisatakse toaarvele. Lõuk märkis, et see on oluline eelkõige turistidele, kes ei pea laadimisteenuse kasutamiseks oma telefoni ühtegi uut mobiilirakendust alla laadima ega registreerima end laadimisteenuse kasutajaks.
 
Nii Johan kui Meri spaas on 2 avalikku laadimiskohta, Type 2 kaablitega, mille võimsus on 2x22 kW. 
 
Laadija paigaldamise kohustus 
 
Oluline on märkida, et enam kui 20 parkimiskohaga mitteelamute korral on hoone omanikul vastavalt ehitusseadustikule kohustus paigaldada vähemalt üks elektriauto laadija hiljemalt 1. jaanuariks 2025. „See tähendab, et aega on jäänud ainult 2 aastat. Arvestades, et inimesed kipuvad enda jaoks ebaolulistele teemadele mitte mõtlema, on juba ette teada, et 2024. aastal läheb suuremat sorti tormijooksuks,“ rääkis Alan Vaht ja lisas, et arvestades eesolevat tööde mahtu, peavad kõikide hoonete omanikud andma endale aru, et laadimisteenuse pakkujatel ei ole võimalik kõike seda tööd aastaga ära teha. „Lisaks peab mõistma, et laadija paigaldamine nõuab ehitusprojekti ning vajalikke kooskõlastusi, mistõttu laadija paigaldamisele võib sõltuvalt olukorrast kuluda koguni pool aastat,“ täiendas ta. 
 
Alexela pakub äriettevõtetele nii laadimislahenduse projekti, paigaldust, laadimisteenust kui ööpäevaringset klienditeenindust võtmed kätte lahendusena.