Talvine valmistumine

Ilmataat on märku andnud, et end pikalt oodata lasknud talveilmad kestavad veel mõnda aega. Alexelakad panid kokku diiselkütusega sõitjatele meelespea, mille järgi on neil heitlikel hetkedel, mil ootamatult tervitab meid ühel hetkel sula ja järgmisel juba käre pakane, hea toimetada.

 

Hoia paak täis 

Nii bensiini- kui ka diiselmootoriga autode korral on väga oluline hoida auto kütusepaak talveperioodil võimalikult täis ning tankida tihedamalt. Küsimusele „miks“ on lihtne vastata. Seda põhjusel, et vältida kondenseerumise tagajärjel vee sattumist kütuse hulka, mis võib mõjutada mootori tööd. Eriti tähelepanelikud peavadki just olema diiselmootoriga autode omanikud, sest miinuskraadidele mittesobiliku suvise diislikütuse tankimisel ummistub auto kütusefilter, mistõttu ei ole võimalik automootorit käivitada.

Tangi tihemini

Talvel tuleb eelistada tihemini tankimist ning tankida juba siis kui kütusepaak on alles pooltäis. Sellisel soovitusel on lihtne põhjus ja see kehtib ka bensiiniauto omanikele. Nimelt täitub diisli- ja bensiinipaak selle tühjenemisel õhuga ning kuna õhus on niiskust, siis see niiskus kondenseerub tühja kütusepaagi korral viimase sisepinnale ning koguneb pikapeale kütusepaagi põhja ja põhjustab tõrkeid mootori töös. Mida tühjem on aga kütusepaak, seda rohkem on paagis õhuniiskust ning seda rohkem kondensatsioonivett tekib. 

Gaasil sõitev auto ei karda külma

Kui diislikütusel sõitvate sõidukite omanikud peavad oma neljarattalist hakkama juba sügisel talve tulekuks ette valmistama, siis gaasilistel kütustel ei ole vahet, kas on talv või suvi. Nii LPG, CNG kui ka raskeveokitele mõeldud LNG korral on kütusepaak rõhu all ning paagi tühjenemisel ei täitu see õhuga, mistõttu puuduvad kondensatsiooniveest tekkida võivad probleemid. Et diislikütus peab krõbeda pakasega olema piisava külmakindlusega, seda teavad kõik diisliauto omanikud. Kõikide gaasiliste kütustega oleme aga täiesti teistsuguses olukorras - käre pakane on gaasilistele kütustele kui soe tuul.

Gaas on lähimate aastate jooksul ühiskonnale soodsaim alternatiiv fossiilsetele mootorikütustele ja ainus tõsiseltvõetav võimalus anda oma panus kliimakokkulepete täitmiseks transpordisektoris.